אקווריום – בשביל מה זה טוב?

דף הבית » אקווריום – בשביל מה זה טוב?

אקווריום – בשביל מה זה טוב?

כמה טוב שיש אקווריום בסביבה, אם זה בבית או במשרד, בקליניקה או בעבודה, האקווריום משרה עלינו אווירה נינוחה ומרגיע בצורה שלא תמיד אנו מודעים לה, אך מחקרים כבר הוכיחו שזה נכון, הבה נמנה את יתרונותיו של אקווריום בחיינו ולמה צריך את זה.

  • זהו תחביב מקסים ומעניין לשעות הפנאי
  • האקווריום הוא פריט עיצובי ברמה גבוהה לבית או למקום ציבורי.
  • האקווריום הוא חינוכי ביותר לילדים והדגים לא מלכלכים או מרעישים בבית.
  • האקווריום מרגיע – מפחית לחץ נפשי.
  • דגי נוי אינם דורשים תשומת לב כמו בע"ח אחרים.

האקווריום כתחביב

 טיפול באקווריום יכול להיות תחביב מעניין ומאתגר בו בזמן שלמרות שמדובר בבעל חי הוא אינו תובעני ואינו דורש טיפול אינטנסיבי, כך שאם בונים נכון את האקווריום אין צורך בהשקעה של זמן רב בתחזוקה. ואם בכל זאת רוצים תחביב שימלא את הזמן הפנוי שלנו אז אפשר לעשות אקווריום צמחייה שבו צריך לטפל כמו בגינה ואפשר לעצב אותו לפי מצב רוחנו ולשנותו כל הזמן. לדגי נוי אין את היצר לשחק איתנו ולהתכרבל בחיקנו כמו כלבים וחתולים אך מה שחסר להם הוא גם יתרונם, אנו צופים בהם שוחים באלגנטיות בסביבתם הטבעית עסוקים בעינינהם ואנו יכולים לשקוע לתוך עולמם וכן זה מרגיע.

אקווריום מעוצב

כיום אקווריומים משמשים כרהיט לכל דבר, משתמשים בהם כמחיצות בין חללים, כתמונה תלויה על הקיר, כשולחן בסלון או במשרד, או כארון צמוד לקיר.

ישנם אקווריומים מעוצבים לחדר שינה בגב המיטה או אקווריום קטן ואסטטי על השיש במטבח את האקווריום עצמו מעצבים מעצבי אקווריומים אך עם קצת דמיון והרבה רצון אפשר לעצב את האקווריום לבד וישנן אינספור אפשרויות, מגזעים אמיתיים עד גזעי פלסטיק, סוגים שונים של סלעים ואפילו ריפים של אלמוגים מסיליקון ופלסטיק.

ישנם גם אקווריומים לילדים עם ציורים של שודדי ים וספינה טרופה ולבנות יש אקווריום עם בנות ים וצדפות אקווריומים אלה זולים יותר ומתאימים כמתנה חינוכית לילדים.

יש גם מבחר ענק של אקווריומים קטנים מעוצבים לדג קרב אותם ניתן להניח בכל מקום ואפילו לתלותם על הקיר, אלו אקווריומים קטנים ואין להם פילטר ולכן אין צורך בחוטי חשמל שלפעמים מגבילים את מיקומו של האקווריום.

האקווריום כפריט חינוכי

דגי נוי הם בעל חי לכל דבר, בתוך האקווריום יש היררכיה בין הדגים ולדגים ממעמד גבוה יש צבעים עזים יותר ולסוגים מסוימים גם טריטוריה ולכן צריך לשלב נכון בין הדגים מה שהופך את זה לאתגר כיצד לבחור את הדגים הנכונים, ילדים אוהבים לחקור ולהבין לעומק את כל נושא הטיפול בדגים ושילוב דגי נוי באקווריום, הילדים מעבירים זמן רב בצפייה בדגים זוהי פינה קסומה עבורם והדגים מגיבים לנוכחותם הם באים לקראתם מתוך ציפייה לקבל מזון, הילדים מגלים אחריות רבה בהאכלת הדגים ומשתתפים בתחזוקת האקווריום, ילדים בוגרים יותר מחפשים מידע חשוב באינטרנט ומשתתפים בפורומים בנושא.

להורים עדיף שחיית המחמד של הילדים הם דגי נוי ולא אוגר, עכבר או נחש, שאין בהם כל רע רק שהאחזקה שלהם כרוכה בריחות רעים בבית, הדגים לא נובחים לא שורטים ולא משתינים על השטיח, וכך זהו הבעל חי האידיאלי לילדים.

משרד החינוך ממליץ להציב אקווריום בגני הילדים ונתן הנחייה להפעלת הילדים בהקמת האקווריום ובתחזוקתו.

האקווריום מרגיע ומפחית לחץ נפשי.

צפייה בדגים שוחים באקווריום מרגיעה אותנו אני חושב שאין ויכוח בנושא אך בזמן כתיבת המאמר חיפשתי מחקרים בנושא וגיליתי שזה כבר מדעי.

במרפאת שיניים עם אקווריום בחדר ההמתנה נמדדה ירידה של 12% בלחץ ובחרדה שלפני הטיפול, במרפאה פסיכיאטרית נמדדה ירידה משמעותית בלחץ הדם של המטופלים שנכנסו לטיפול.

אפילו בתורת הפנג שווי מים נעים נחשבים חיוביים לאיזון הצ'י.

לקוח סיפר לי שהוא שם אקווריום קטן עם צמחייה על שולחן העבודה שלו ובמשך היום מדי פעם הוא מביט בדגים ושוכח לכמה דקות את כל העולם ולאחר מכן יש לו אנרגיות להמשיך את שיגרת י.

 

לסיכום

כל הסיבות הן לרכוש אקווריום, ובכל זאת כל הזמן אומרים שהתחזוקה קשה ומסובכת דגים מתים וריחות רעים יוצאים מהמים, במאמרים הבאים אנסה לשבור את המיתוסים השונים סביב האקווריום ואוכיח לכם עד כמה זה קל – פחות מעשר דקות השקעה בשבוע.

נפגש במאמר הבא

עמי קשקש

2018-08-27T13:38:46+00:00 8 במאי 2018|מאמרים|