דף הבית » איך לבחור משאבת אוויר לאקווריום?

איך לבחור משאבת אוויר לאקווריום?

משאבת האוויר שבאקווריום היא זו הדואגת לספק לדגים שבו את רמות החמצן הנכונות בתוך המים ואחראית, בשל כך, ליצירת סביבה מאוזנת, שבה יוכלו הדגים לקבל את כל מה שהם צריכים כדי ליהנות מבריאות מלאה ואריכות חיים. מכיוון שהם אינם מספקים את החמצן לדגים באופן טבעי, מוצע לצד האקווריומים פתרון מלא, שנועד לספק את אותו מענה חסר – משאבת אוויר לאקווריום. ניתן למצוא בשוק כיום מגוון רחב של דגמים. איך בוחרים את המשאבה המתאימה? הנה התשובה:

איכות ועמידות

ישנן כיום לא מעט משאבות המיועדות לאקווריום. חלקן טובות וחלקן פחות. משאבות זולות תהיינה לרוב משאבות פשוטות, כאלו שאינן שורדות לאורך זמן. מומלץ מאד שלא להתפתות ולחפש את הזול ביותר ולשים דגש הן על האיכות והן על העמידות. הדבר נכון במיוחד לכל אלה, המחזיקים ברשותם אקווריומים גדולים.

רעש

בעת החיפוש אחר המשאבה האידיאלית, חשוב מאד לבדוק את מידת עוצמת הרעש שהיא מפיקה בזמן העבודה. הדבר נראה אמנם זניח ופעמים רבות כלל לא לוקחים אותו בחשבון, אולם כאשר הרעש המגיע מהמשאבה בלתי נסבל ומורגש מאד, הדבר עשוי להפריע הן לדגים והן לדיירי הבית.

אבן האוויר שבמשאבה

היא נמצאת בקצה המשאבה והיא זו שמפיקה את בועות האוויר שבמים. ניתן למצוא כיום משאבות אוויר עם אבן אוויר המנפיקות בועות אך ורק נקודה אחת, ולעומתן אחרות המנפיקות בועות מכמה מקומות בו זמנית (מארבעה ולעיתים גם מחמישה מקומות). במקרים בהם מדובר באקווריום גדול יחסית, חשוב מאד לשים לב לאבן האוויר ולחפש משאבה הכוללת אבן אוויר עם כמה יציאות של אוויר. הדבר יבטיח ערבות טוב ואיכותי הרבה יותר באקווריום וסביבת חיים אידיאלית לדגים. אמנם, באקווריום קטנים העניין יהיה פחות מורגש, אך גם כאן מומלץ שלא להתפשר ולחפש אבן המציעה גם היא כמה יציאות של אוויר.

זרם האוויר

ישנם סוגים שונים של משאבות אוויר. אחד ההבדלים ביניהן בא לידי ביטוי בעוצמת זרם האוויר. מומלץ לחפש משאבת אוויר עם עוצמת אוויר שאיננה חזקה מדי, שכן עוצמה גבוהה עדוי ליצור גלים בתוך האקווריום ולפגוע ישירות באותה סביבת גידול. מעבר לכך, עוצמה גבוהה יכולה לגרום גם לבעיות חשמל, ובמיוחד אם התאורה הפנימית שבתוך האקווריום איננה מכוסה בכיסוי מגן מתאים.

לסיכום

בשל האפשרויות השונות, חשוב מאד לבדוק דגמים שונים ולבחון את ההבדלים ביניהם. הגדרת התקציב, כמו גם הגדרת הצרכים, יכולה לעזור לא פחות ולסייע בבחירה.

2018-09-27T16:46:04+00:00 27 בספטמבר 2018|מאמרים|